Verzenden en afhalen
Verzenden
Bestellingen van ALXA-Retail worden verzonden met verschillende premium vervoerders. Vervoerders zijn afhankelijk van het pakket, het gewicht van het pakket, of het land van bestemming.
Wanneer uw bestelling in ons magazijn is afgehandeld ontvangt u van ons automatisch een email met een bevestiging en overzicht van de levering die door ons verstuurd is.
Er wordt door ons een papieren pakbon met de bestelling meegestuurd.
Verzendkosten in Nederland
*Eventuele verzendkosten worden bij het afrekenen afzonderlijk weergegeven.
Let op: Voor artikelen met uitzonderlijk gewicht, formaat of waarbij extra handling voor nodig is (bijv. grasmaaiers, tafelzagen, onderstellen, compressors e.d.) worden verzendkosten berekend.
Verzendkosten buiten Nederland.
De verzendkosten voor zendingen binnen Europa worden automatisch berekend wanneer uw adresgegevens volledig zijn ingevuld.
Bij bestellingen met een grote omvang/ gewicht die buiten Nederland verzonden dienen te worden sturen wij individueel een email met bijhorende informatie en verzendkosten.
Niet thuis op het aangegeven aflevermoment?
In de meeste gevallen worden er 2 tot 3 afleverpogingen gedaan (afhankelijk van de vervoerder). Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren, lukt dit niet dan wordt het pakket afgegeven bij een pick-up point.
Let op: Elke vervoerder heeft andere afspraken/ procedures. Lees de (door de vervoerder) gestuurde informatie goed voor specifieke informatie m.b.t. de zending.
Bestelling afhalen
U heeft als klant de keuze om bij het afronden van uw bestelling ‘afhalen’ als verzendmethode te kiezen. Wij nemen telefonisch of via mail contact met u op wanneer uw bestelling voor u klaar staat.
Houdt u bij deze optie rekening met extra levertijd.